17 maart 2021

MSC kondigt kopstukken aan voor luxe merk

Het nieuwe luxemerk van de cruises-divisie van de MSC Group heeft vandaag details bekendgemaakt van vijf senior leiders van het managementteam onder leiding van CEO Michael Ungerer.

“De leiders van het nieuwe merk brengen meer dan 100 jaar gecombineerde kennis en expertise in de luxe-, hospitality- en cruisesector met zich mee. Samen zullen ze een luxe en lifestyle-reiservaring creëren die even uniek als baanbrekend is en de verwachtingen overtreft van zowel veeleisende cruisepassagiers die op zoek zijn naar iets anders, mensen die net beginnen met cruisen en reizigers van de volgende generatie die nieuwsgierig zijn om te beginnen,” aldus Ungerer.

Management team

De personen en hun rollen zijn:

Chris Austin, Chief Sales Officer

Chris was voor het laatst vier jaar SVP Global Sales and Marketing bij Seabourn Cruise Line, waar hij in 2019 de onderscheiding ‘Cruise Ambassador of the Year’ ontving van het wereldwijde netwerk van luxe reisbureaus Virtuoso. Eerder werkte hij bijna 20 jaar als leider in de verkoop van de luxe merkenportfolio bij Starwood Hotels & Resorts.

Sarah Doyle, Chief Marketing Officer

Meest recentelijk Vice President Marketing bij Bacardi Limited Europe, werkte Sarah eerder zes jaar bij Starwood Hotels & Resorts, aanvankelijk verantwoordelijk voor partnerschappen in het luxe merkenportfolio, daarna als Global Brand Director voor W Hotels Worldwide, waar ze zes wereldwijde panden opende. Voorafgaand aan haar carrière in de horeca, hield Sarah 10 jaar toezicht op de Platinum- en Centurion-kaarthoudersprogramma’s van American Express bij Momentum Worldwide.

Thatcher Brown, Commercial &  Strategic Advisor

Thatcher was de laatste vier jaar President van Dream Cruises en Managing Director van Crystal Cruises Asia bij Genting. Nadat hij zijn carrière begon bij Fairmont Hotels and Resorts, waar hij zes jaar werkte en de functie van Executive Director Brand Marketing bekleedde inclusief Business Development, werkte Thatcher bijna vijf jaar bij de luxe hotelketen Jumeirah Group, inclusief de positie van VP Brand Strategy & Marketing

Sacha Rougier, Head of Itinerary Planning and Shore Experience

Sacha was bijna zes jaar algemeen directeur van Cruise Gate Hamburg en leidde de voltooiing van twee nieuwe cruiseterminals, waarmee zij toezicht hield op een toename van het aantal passagiers met 73 procent. Voorheen was ze vijf jaar Business Development Manager bij de haven van Marseille.

John Stoll – Destination Experience Advisor

John werkte 17 jaar als VP Land Programmes bij Crystal Cruises en was daarvoor meer dan vijf jaar Director Land Programmes bij Silversea Cruises, waar hij bekroonde excursies aan wal creëerde.

Ungerer voegde toe: “Naarmate het momentum toeneemt in de richting van de onthulling van onze visie, zal ons topteam blijven groeien, met nog meer zeer getalenteerde en ervaren benoemingen in mensen-, product- en culinaire functies.

“We maken ons klaar om onze visie op luxe oceaanreizen te delen met onze partners wanneer we onze vloot zullen presenteren, de innovatieve ontwerpen van onze luxe schepen zullen demonstreren en laten zien wat naar mijn mening een best-in-class gastervaring zal zijn voor bestaande en toekomstige klanten.

“Aangezien duurzaamheid een cruciaal onderdeel van ons DNA vormt, zullen we ook laten zien dat onze nieuwe luxe schepen zijn uitgerust met de nieuwste en meest geavanceerde milieu- en maritieme technologieën die beschikbaar zijn.”

Het eerste schip voor het luxemerk zal in 2023 worden geleverd vanaf de Fincantieri-scheepswerf in Italië, met daaropvolgende leveringen in 2024, 2025 en 2026.

Het eerste luxe schip heeft een bruto tonnage van 63.900 GT en beschikt over 461 van de grootste suites op zee, allemaal met balkons of terrassen uitkijkend over de zee.