AIDA Cruises komt met ‘duurzame’ mascottes
AIDA Cruises investeert al jaren in een toekomstbestendige en duurzame cruisemarkt als onderdeel van haar Green Cruising-strategie. Als onderdeel hiervan promoot het bedrijf de bescherming van het klimaat en de hulpbronnen met veel kleine en grote initiatieven.
De Duitse rederij heeft bekendgemaakt dat de nieuwe mascottes, AIDA Clubbies, zijn gemaakt zijn van 100 procent gerecyclede materialen zoals PET-flessen, plastic tassen en textiel. De vier AIDA Clubbies Alwine, Itzi, Dodo en Achwasachwas moeten de kinderharten veroveren aan boord van alle 12 AIDA-schepen. Ze zijn een volgende stap in de richting van duurzaamheid van AIDA Cruises. De eerste fanshops aan boord zijn alweer gevuld en met kerst zullen ze hun weg vinden naar de hele vloot.
“Het continu doorontwikkelen van ons logo merchandise assortiment op het gebied van duurzaamheid is erg belangrijk voor ons. Onze Logo Fashion-collectie voor baby’s, kinderen en volwassenen is bijvoorbeeld al gecertificeerd met het Duitse duurzaamheidszegel “Der Grüne Knopf”, zegt Dominik Löbrich, Senior Manager Retail bij AIDA Cruises.